جمعه ۲۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت سنگاپور اعلام کرد تا پایان سال آینده میلادی ، سرویس اینترنت بی‌سیم را در اماکن عمومی این کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

طبق این برنامه ، تعداد فرستنده‌های بی سیم در این کشور از 900 عدد به 5000 عدد خواهد رسید و به همین دلیل سنگاپوری‌ها می‌توانند در تمام مکان‌های عمومی نظیر ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس و ... از این سرویس رایگان استفاده کنند.

با راه‌اندازی این طرح تعدادی از خانه‌های مسکونی که نزدیک به این اماکن هستند نیز می‌توانند از این سرویس دولتی به‌صورت رایگان استفاده کنند.

فرستنده‌های بی‌سیم مربوط به این سرویس قرار است در مسیرهای استراتژیک و منطقه‌های صنعتی و مراکز خرید نصب شوند و اینترنتی با سرعت حداکثر 512 کیلو بیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در صورتی که کاربران سرعت بیشتری را درخواست کنند یا سرویس خاصی نظیر ویدیو‌کنفرانس را بخواهند می‌بایست آبونمان ماهانه پرداخت کنند.

در اجرای این پروژه 63 میلیون دلاری سه شرکت سنگاپوری دولت این کشور را یاری می‌دهند.

سنگاپور از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته جنوب شرق آسیاست که برنامه‌ای 10 ساله به منظور پیشرفت تکنولوژی و زیر ساختار اینترنت برای نسل آینده و جوانان خود دارد و پروژه اینترنت بی‌سیم نیز جزیی از این برنامه است.

لی هسینگ لونگ، نخست وزیر این کشور، طرفدار پیشرفت تکنولوژی در بین جوانان بوده و اعلام کرده به منظور پیشرفت مردم و جوانان در عرصه تکنولوژی و اینترنت ، می‌بایست امکانات لازم و شانس‌های مساوی برای آنها ایجاد کرد.

سرویس اینترنت در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان به یک ابزار ضروری تبدیل شده و معمولاً به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و دولت‌ها سود این سرویس‌دهی را در پیشرفت تکنولوژی و سطح سواد مردم کشورشان جستجو می‌کنند.

کد خبر 5830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز